Alle Garnier-produkter, over hele verden, er nå offisielt godkjent av Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet. Varemerket er offisielt godkjent av Leaping Bunny-programmet til Cruelty Free International, en ledende organisasjon i arbeidet med å eliminere testing på dyr og sikre gullstandarden Cruelty Free.

Leaping Bunny krever at varemerker foretar en grundig granskning av hele forsyningskjeden, inkludert råvarer og ingredienser, for å sikre at det ikke forekommer testing på dyr noen steder. Godkjenningen må gjelde alle ferdige produkter til et varemerke – enkeltstående produkter eller elementer kan ikke godkjennes separat. 

For Garnier gikk dette ut på å innhente en deklarasjon fra over 500 leverandører, som skaffer mer enn 3 000 ulike ingredienser, fra hele verden. Garnier og Cruelty Free International har samarbeidet i månedsvis for å skaffe denne dokumentasjonen og sikre at hvert eneste produkt i Garniers globale portefølje offisielt kan skilte med Leaping Bunny-logoen til Cruelty Free International – den universelt anerkjente Cruelty Free-merkingen. Denne strenge prosessen sikrer at forbrukere trygt kan kjøpe Garnier-produkter med vissheten om at Garnier oppfyller de strenge kriteriene til Leaping Bunny. 

"Garnier er et globalt varemerke som alle kjenner til. Det er en viktig milepel å få samarbeide med dem om å eliminere testing på dyr i kosmetikkbransjen og kunne erklære at de er offisielt godkjent av Leaping Bunny-programmet til Cruelty Free International. Det har tatt mange måneder, men Garnier har nøye vurdert hver enkelt leverandør og kilde, og vi er helt trygge på resultatet."

Michelle Thew, Cruelty Free International CEO 

 

"Garnier har siden 1989 forpliktet eseg til en verden uten dyreforsøk. Det er en viktig milepel å bli offisielt godkjent av Cruelty Free International gjennom Leaping Bunny-programmet, og det har alltid vært en viktig del av Green Beauty-målet vårt. I dag tar Garnier et nytt steg mot å bli et fullt ut engasjert, bærekraftig og transparent varemerke som tilbyr Green Beauty til alle."

Adrien Koskas, Garnier Global Brand President 

 

Green Beauty-initiativ

Denne kunngjøringen fra Garnier kommer etter et historisk viktig år for varemerket. I 2020 lanserte Garnier sitt Green Beauty-initiativ for helhetlig bærekraft fra start til slutt, som forvandler alle ledd i Garniers verdikjede og reduserer merkets påvirkning på miljøet.

om green beauty